PUIGDÀLBER: LA FESTA QUE DEGENERA

TRES COMENTARIS.

https://puigdalbernoticies.wordpress.com/2012/12/03/puigdalber-la-festa-que-degenera/#comments

TEMPS DE CRISIAvui m’ha provocat tristesa  escoltar els “versots” dels Diables, perquè,  encara que carregats de raons, i amb la ironia i sarcasme que ha de caracteritzar als enviats de Llucifer, s’ha fet palesa la decadència a la que els han anant portat, de manera accelerada i fulminant, les darreres comissions de festa  amb la complicitat de l’equip de govern.

Està clar que ja no és un tema d’estalvi, ni d’ajustos de pressupost, el que volen és carregar-se a una associació que no es casa amb ningú i que canta clares les 40. Hi ha moltes maneres de celebrar les festes majors i segur que no són necessaris grans pressupostos per poder passar-s’ho bé i gaudir amb la gent,  però el més important és fer-ho amb dignitat i no ser ofensius en el tracte que es dóna als que són del poble i volen participar de ple.

FESTA MAJOR PUIGDALBER 2012Avui m’ha sabut greu i m’ha semblat ofensiu veure a uns Diables (Foc i Soroll de Puigdàlber) que han estat relegats al segon plat d’una festa que es feia a casa seva. Igualment  m’ha semblat ofensiu l’obsequi amb que s’ha agraït als balls locals de festa major la seva participació: una ronyonera (de les cents que regala la Diputació per quan es fan diades esportives), es a dir, les rampoines dels magatzems d’un ajuntament que presumeix d’obtenir subvencions, una darrera l’altra.

Davant d’aquests fets, és molt millor no fer res, fer-ho com s’ha fet és insultant per als destinataris. Però això sí, que no falti l’aperitiu per a aquells que s’ho han estat mirant tot des de fora, en aquest cas si que hi ha diners per a que els adeptes quedin ben farts, que panxa contents ja ho són sempre.

Hi ha una cosa però, de la que estic satisfeta i és que tant jo com els meus companys ens hem negat, tot i la petició de l’alcalde, a pujar al balcó  amb “ les autoritats”. No hem volgut compartir amb ells el ridícul aliè de ser posats en evidència. Hem estat a la plaça, amb la gent, amb els diables, amb els nens i nenes dels balls perquè és el lloc on hem d’estar.

 Lola

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a PUIGDÀLBER: LA FESTA QUE DEGENERA

  1. Núria Vallès ha dit:

    A mi el que em sap greu és que quan s’intenten fer les coses bé mitjançant el diàleg, els altres et desmereixin la feina. Lola, et diria moltes coses però tampoc vull dedicar-te massa temps. Si cada pas que es fa en aquest poble, tu o els teus companys l’heu de menysprear el que aconseguireu és que no se’n faci cap i, pel que veig tu t’estimes molt Puigdàlber, no? Oitant! Primer el que haurieu de fer és informar-vos amb què s’han invertit els diners de la nostra festa major, de la meva festa major. I si tant de greu us sap que els diabled no tinguin tots els diners que ells bolien,

  2. Núria Vallès ha dit:

    A mi el que em sap greu és que quan s’intenten fer les coses bé mitjançant el diàleg, els altres et desmereixin la feina. Lola, et diria moltes coses però tampoc vull dedicar-te massa temps. Si cada pas que es fa en aquest poble, tu o els teus companys l’heu de menysprear el que aconseguireu és que no se’n faci cap i, pel que veig tu t’estimes molt Puigdàlber, no? Oitant! Primer el que haurieu de fer és informar-vos amb què s’han invertit els diners de la nostra festa major, de la meva festa major. I si tant de greu et sap que els diables no tinguin tots els diners que ells volien, jo tinc una solució! Com que tu pel que veig no entens que hi ha crisi i no hi ha diners, podries fer una donació d’una xifre considerable a l’entitat del teu poble que tant t’estimes. Per cert, no formo part de la comissió de festes però es que això ja és massa.
    Salutacions, perdó, m’equivoco, que tu a mi no em saludes quan em veus pel carrer.
    Núria vallès

  3. Editor ha dit:

    Nomes una cosa Nuria, no poso accents que perque el meu teclat del mobil no ho permet. Dialeg es l’unic que manca al poble, es cert, pero has de ser tu qui aclareixi qui no el vol aquest dialeg. Tu estas en una situacio privilegiada per fer-ho. El problema no es la Lola t’ho puc ben assegurar…si vols t’ho explico en privat o en public. Pere.

Deixa un comentari

